גל הטרור: שר המורשת מאשים את מערכת המשפט והצבא

    אסתי פלד 1 Comment on גל הטרור: שר המורשת מאשים את מערכת המשפט והצבא

    שר המורשת, עמיחי אליהו במהדורה המרכזית: "הידיים של הממשלה כבולות. אתה מחוקק חוקים אבל בית המשפט משחרר עצורים ונלחם לטובת דברים שאין להם היגיון מוסרי"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המורשת, עמיחי אליהו שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והאשים את המערכת המשפטית והצבאית במצב הביטחוני הקשה: "אנחנו מתמודדים עם הזנחה והפקרה של השטח במשך שנים. הידיים של הממשלה כבולות. אתה מחוקק חוקים אבל בית המשפט משחרר עצורים ונלחם לטובת דברים שאין להם היגיון מוסרי".

    לדבריו: "הפרקליטים באים ואומרים לך אתה לא יכול לירות בגנבי נשק מבסיסים כי הם רק גנבים. אבל הנשק הזה הולך לירות. המוסריות המעוותת של בית המשפט קושרת את ידינו".

    עוד אמר אליהו: "קצינים בכירים במילואים אומרים אנחנו לא נשרת את המדינה. מה שאנחנו מדברים זו הסרבנות. אם הצבא לא מסוגל לבצע את הוראות הממשלה…"

    "שולטות במערכת תפיסות עולם של אוסלו", הוסיף. "אתה לא יכול לשנות את תפיסת העולם של הצבא כולו ביום אחד. תפיסה שמדברת על מחבלים בודדים ואומרת שלא יורים בגנבי נשקים. זה תהליך שלוקח זמן".

    לצד זאת, הבהיר השר אליהו: "אנחנו רואים תהליכים מבורכים, במשטרה משנים כיוון. יש פחות אפליה. אנשים כמו עמי אשד עוזבים את הארגון. זה רק התחלה של התיקון, צריך להכניס ולהכשיר אנשים מתאימים לכל המקומות".

    הוא טען כי "נלחמנו על השלטון הפוליטי כל השנים וויתרנו על ההנהגה הפקידותית והיום אנחנו מבינים שגם שם אנחנו צריכים הנהגה נכונה. אנחנו רוצים מדינה מתוקנת יותר לטובת כולם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל עוד החוקים לא נאכפים אין לחקיקה שום משמעות
      השלטון נמצא בידי הדרג הביצועי ולא המדיני